För dig som hyresgäst
Här hittar du allmän information för hyresgäster. För specifik information om just din lokal, klicka på länkarna nedan.
Klicka på din lokal nedan
Här lägger vi lokal 2
Här lägger vi lokal 3 osv…
Felanmälan
Om du upptäcker att någonting är trasigt eller inte fungerar som det ska behöver du göra en felanmälan.
Akut felanmälan
För akut felavhjälpande, ring 090-71 72 00. Kvällar och helger åtgärdas endast akuta ärenden när det innebär risk för personskada eller skada på fastighet.
Ej akut felanmälan
För ej akut felanmälan kan du, om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar, göra en felanmälan dygnet runt via vår hemsida www.balticgruppen.se/felanmalan/.
Miljörum och sopsortering
I samtliga fastigheter finns sopsortering via komprimator, miljörum eller via sopkärl.
Detta kan du som lokalhyresgäst sortera:
- hushållsavfall (brännbart)
- matavfall
- plast
- glas
- Metall
- papper
- kartong
- tidningar
- småbatterier (finns i de flesta miljörum)
Extra tömning av kärl och beställa avfallspåsar
Om du behöver göra en extra tömning av ett kärl, beställa avfallspåsar för matavfall eller liknande gör du en felanmälan. Felanmälan hittar du på vår hemsida.
Inomhusklimat
Energi
Vad kan jag som hyresgäst göra för att minimera energiförbrukningen?
- Det är viktigt att vi använder energi sparsamt utan att kompromissa med arbetsmiljöverkets riktlinjer gällande inomhustemperatur. Genom att följa riktlinjerna kan människor trivas i våra lokaler samtidigt som vi använder energi på ett ansvarsfullt sätt. Som hyresgäst kan du indirekt och direkt vara med och påverka energianvändningen i fastigheten.
Ventilation
- Generellt driftas ventilationen vardagar under kontorstid i lokalerna, ifall ingenting annat är överenskommet i hyresavtalet.
Värme
Vad kan jag göra om det är varmt i lokalen?
- Kontrollera att elementen inte känns för varma.
- Öppna ett fönster 5 till 10 minuter för att snabbt skapa ett luftombyte i rummet. Det är viktigt att fönstret inte är öppet för länge eftersom uteluften inte är filtrerad.
Vad kan jag göra om det är kallt i lokalen?
- Kontrollera om elementen är varma.
- Placera inte möbler, gardiner eller andra föremål för nära elementen. För att uppnå maximal värmespridning är det viktigt att luften kan cirkulera fritt kring elementen och termostaten.
Kontaktuppgifter
Besöksadress:
Rådhusesplanaden 2 C, 4 trappor. Klicka här för att ta del av våra öppettider.
Postadress:
Balticgruppen AB
Box 489
901 09 Umeå
Växel:
090-71 72 00 (öppet dygnet runt)