Säg hej till kvarteret Utopia!
Den ljusa och rymliga gallerian Utopia färdigställdes 2014 och har gett ny energi till Umeås centrumhandel. Utopia har – och är fortsatt – ett viktigt bidrag för att skapa en attraktiv och levande stadskärna, vilket är en del i vår strategi för Umeå.
– Umeå behöver en stadskärna som lever och med det blandade utbud som finns i Utopia-kvarteret, med en mix av handel, restauranger, kontor och bostäderna på taket, tillskapas det. Vi får samtidigt ett tryggare centrum när människor rör sig i området fler av dygnets timmar, förklarar David Carlsson, vd och koncernchef Balticgruppen.
Sedan invigningen har Utopia utvecklats i takt med marknaden och nu tar Utopia avstamp i ett nytt kommunikationskoncept och får en ny grafisk profil.
Ett levande kvarter, för många olika
Utopia blir kvarteret Utopia och får en ny logotype och nya färger.
Så här beskriver Mona Lidén, centrumledare Utopia, det nya kommunikationskonceptet:
– Utopia har sedan länge varit mer än en shoppinggalleria och vår ambition är att kvarteret Utopia ska vara den självklara mötesplatsen för Umeåborna och stadens inresta besökare. Kvarteret Utopia ska vara en inkluderande plats för alla, oavsett vem du är, i alla lägen.
Mona fortsätter:
– Vi tillför även nya härliga sittytor med bland annat laddningsmöjligheter för surfprylar. Det tror vi kommer bli ett uppskattat inslag för besökarna.
Familjerummet på plan 2 uppdateras också med nya ytskick som Umeåillustratören Jessica Arevärn, även känd som Persikamy, står bakom.